4 Aralık 2013 Çarşamba

Vitrin & Görsel

Vitrin Nedir?


Fransızca’daki "vitrine" kelimesinden Türkçe’ye geçmiş. Bir mağaza veya dükkanın sokağa bakan yüzüne konan ve aynı zamanda malları sergilemeye yarayan geniş camlı bölme. Ayrıca içine konan şeylerin görünmesi için yapılmış camlı dolaplara da vitrin denir.

 İngilizce karşılığı :
showcase, glass case, shopwindow, show glass, show window, window

Benim fikrime göre vitrin bir markanın bir ürününü  çeşitli materyalleri harmanlayarak tasarım ve tema çerçevesinde ,sözsüz iletişim kurup müşterilerin dikkatini çekerek mağazaya satışta en önemli sağlayan yardımcı  elemandır.

Görsel sunumun başlangıcı

Müşterilerimiz bizimle ilk karşılaştıkları yerler mağazalarımızın vitrinleridir. Buralarda yapacağımız görsel sunum çok önemlidir. Burada müşterimiz içeri girme kararını vermektedir.

Günümüzde vitrinler artık belirli hikayesi olan, reklam kampanyasıyla uyumlu, dikkat çekici, temalı vitrin çalışmaları ile mağazacılığa yeni bir soluk getirmişlerdir.














Vitrin Dekore Ederken Dikkat Edilmesi Gereken Olgular 

Kullanılacak ürünler ve görseller dikkatli seçilmeli, Bozuk, kirli, kırık, yırtık, Solmuş ürün ve görseller kullanılmamalıdır.

Vitrindeki ürünleri içeride sattığımız ürün grubu hakkında bilgi vermeli

Estetik tanzim ve teşhire önem verilmeli,
a.Ebat 
b.Göz hizasına ( Ürünlerin çok aşağıda olmaması, çocuk ürünlerinin yukarıda olmaması gibi )

Vitrin mağazamızın ilk imajı olduğundan vitrinin dış-iç temizliği yapılmalı ve sürekli kontrol edilmeli
  

Vitrin tasarlar iken her zaman ilgi çekici bir tema bir hikayeye yer verilmeli.



Vitrinde sergilenecek  ürünler temiz , lekesiz, hatasız, ütülü olmalıdır. Kullanılacak vitrin mankenleri,malzemeleri,aksesuarlar da itina ile seçilmelidir.







1 yorum:

  1. Kış aylarında vitrin tasarlarken kullanılacak en ilgi çekici temalar hakkında bilgi verebilir misin ?

    YanıtlaSil